The Awakening of Motti Wolkenbruch - Hangi mezhebe gidersen git, aynı Tanrı değil mi?

Kimi Aramıştınız?

  

Film her ne kadar Ortodoks Yahudi bir genç adamın esneklik tanımayan gelenekler ile gönlünden geçeni yapma, sevme isteği arasında kalışını anlatsa da bu hemen her kültürde mevcut bir sıkıntı maalesef. Aman bizim dinimizden, mezhebimizden, memleketimizden birini bul evlen. Bunun akrabaya kadar giden "yabancıya gitmesin" saçmalıklarını da bilmiyor değiliz.

Bu filmle ben de pek detayını bilmediğim Yahudi kültürü ve gelenekleri hakkında fikir sahibi olmuş oldum. Film komedi ağırlıklı aslında. Kolay izlenen türden. Çocuğun sanırım baş haham deniyordu onunla olan bir sahnesine bayıldım. Çocuk isyan ederek başka mezhebe gideceğim ben de diyor. Adam, gitsen ne olacak, aynı Tanrı? diyor :))

Bu filmde beni düşündüren şu oldu. Genelde anne babadan biri yumuşak huylu ara bulucu, diğeri katı disiplinli kuralcıdır filan. Burada çocuğun babası minnoş karakteri oynamış. Ama mevzu bahis olan kızı olsaydı da öyle mi davranırdı acaba diye düşünmeden edemiyor insan.


0 yorum:

Yorum Gönder